konspekt do zajęć - SKÓRA CZŁOWIEKA
Konspekt do lekcji biologii w klasie III gimnazjum
Nauczyciel: Milena Kałaska
Klasa: III gimnazjum
Data: 26.04.2013
Temat: SKÓRA CZŁOWIEKA
Przedmiot: Biologia
Dział programowy: Budowa i funkcjonowanie organizmu człowieka.
Temat: Budowa i funkcje skóry
Cel ogólny: poznanie budowy i podziału skóry, zapoznanie się z jej funkcjami
Cele szczegółowe:
uczniowie znają:
- budowę naskórka
- twory naskórka (włosy, paznokcie, gruczoły potowe i łojowe)
- funkcje jakie pełni skóra
- znaczenie prawidłowej higieny skóry
Uwagi metodyczne:
- umiejętność pracy z tekstem;
- umiejętność analizowania filmów i schematów oraz rycin;
- umiejętność charakteryzowania i uogólniania;
Koncepcja zajęć:
Na początku uczniowie zapoznają się z treścią tekstu dydaktycznego, następnie analizują załączone schematy oraz ryciny, wskazując budowę skóry człowieka i określając rolę poszczególnych jej składników.
W drugiej części lekcji zapoznają się z treścią filmów i samodzielnie wyciągają wnioski dotyczące prawidłowej higieny skóry.
Metody realizacji:
- praca z tekstem;
- analiza schematów oraz rycin;
- oglądanie i filmów i wyciąganie z niego wniosków;
Środki dydaktyczne:
Tekst, ryciny, filmy.
Przygotowanie do następnej lekcji:
Zadana praca domowa dotycząca znaczenia skóry w życiu człowieka.
Tok zajęć:
I faza lekcji (przygotowawcza):
Nauczyciel prezentuje uczniom przygotowane schematy i ryciny, które uczniowie analizują.
II faza lekcji (realizacyjna):
Nauczyciel poleca zapoznać się uczniom z tekstem oraz obejrzeć film, a następnie wyciągnąć z nich wnioski dotyczące prawidłowej higieny skóry.
Uczniowie udostępniają do sprawdzenia notatkę nauczycielowi.
Następnie nauczyciel poleca uczniom opisać powłoki ciała znanych im zwierząt z uwzględnieniem ich charakterystycznych cech jak np.: powłoka ciała twarda, miękka, wilgotna, sucha, z sierścią, łuskami, itd...
III faza lekcji (podsumowanie):
Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące budowy skóry człowieka oraz różnych funkcji powłok ciała u zwierząt. Otrzymują za dobrą odpowiedź plusy.
Cel zajęć:
Celem zajęć jest przekazanie uczniom wiedzy odnośnie szeroko pojętej skóry oraz jej roli w życiu człowieka i zwierząt, a także nauczenie prawidłowej analizy rysunku oraz charakteryzowania i uogólniania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz